165/70 R14 téli gumik
Ebben a kisautókra (pl. Citroen C3, Fiat Panda, Volkswagen Polo, Toyota Yaris) való méretben az Adac 15 különböző téli gumiabroncsot vett górcső alá. Az eredmények szép nagy szórást mutatnak: 3 jó (“különösen ajánlott”), 9 megfelelő (“ajánlott”), 1 elégséges (“feltételesen ajánlott”), és 2 elégtelen (“nem ajánlott”). A 3 éllovas egyaránt a prémium szegmensből került ki. Általánosságban mindannyian kiemelkedőt nyújtottak, a köztük lévő különbséget az képezi, hogy gyártóik más-más képességekre helyezték a fő hangsúlyt. A Michelin Alpin A4 száraz és vizes úton való teljesítményével, valamint kopásállóságával tűnik ki. A Continental ContiWinterContact TS 800 különösen havon lenyűgöző, vizes úton is kiemelkedő, és rendkívül üzemanyag takarékos; a Pirelli W190 Snowcontrol meggyőzően kiegyensúlyozott. A középmezőnyben 9 modell végzett. Ezek mind megfelelően vizsgáztak, ezért az Adac ajánlja őket, elsősorban is azokat, melyek csak egyetlen területen mért gyengébb eredmény miatt csúsztak le az élről. (Goodyear Ultra Grip 8, Barum Polaris 3, Semperit Master-Grip, Sava Eskimo S3 +, Marshal I’ZEN MW 15, Vredestein Snowtrac 3) A Goodyear Ultragrip 8 egyébként vizes úton az összes induló közül a legkiválóbb volt, egyedül havon tanúsított némileg rosszabb teljesítményt. A többi felsorolt modell szárazon mutatott kisebb hiányosságokat, kivéve a Semperit Master-Gripet, amelynek a kopásállóságot leszámítva minden szempontból helye lett volna a legjobbak között.A középmezőny további szereplőinél (Dunlop SP Winter Response, Firestone Winterhawk 2 EVO, Hankook W442) több olyan terület is akadt, ahol nem tudták hozni a legjobbakhoz illő formát. A Dunlop SP Winter Response például sem száraz, sem havas úton nem volt elég meggyőző, emellett viszonylag alacsony kopásállósága sem tette lehetővé, hogy az élbolyban végezzen.
Egy abroncs volt (GT Radial Champiro WinterPro), amelynek havas produkciója csak “elégséges” minősítésre volt elég, e téren mutatott jelentős hiányosságait nem ellensúlyozhatta az, hogy üzemanyag-takarékosságban az egész mezőnyt lekörözte. A kisebb méret képviselői közül az Adac 2012-es téligumi tesztjén ketten buktak meg: a kínai Effiplus Epluto I, és az Ukrajnából származó Premiorri ViaMaggiore. Ezeknek vizes úton óriási problémáik akadtak, emiatt használatuk nem ajánlott. Az következő összefoglaló táblázat kisebb megszorításokkal a 165/70 R14 méreten kívül a szomszédos méretekre is érvényes, azaz a 155/70 R 14-re és a 175/70 R 14-re.