Vissza

Nyitvatartás

Hétfő - Péntek 0800 - 1800-ig

 



Adac téligumi teszt 2012

Az Adac ítélete 2012-ben újfent lesújtott a téli gumikra, és a kíméletlen nyúzás ezúttal is elválasztotta a búzát az ocsútól! Idén 3 méretben összesen 37 modell esett áldozatul a vasszigornak. Személygumi kategóriában a 165/70 R14 és 205/55 R16 méreteket tesztelték, emellett a 215/65 R16 SUV-abroncsok is terítékre kerültek.

Téli gumiabroncs vásárlás előtt állva igencsak érdemes vetni egy pillantást a részletes eredményekre! Annál is inkább, mert az Adac szerint 5 modell a 37-ből egyáltalán nem alkalmas téli használatra. Ilyen irányú információkért pedig az új Európai Uniós abroncscímkét hiába is böngésznéd, hiszen az a havas, jeges úton való viselkedésről semmilyen tájékoztatást nem nyújt.

165/70 R14 téli gumik

Ebben a kisautókra (pl. Citroen C3, Fiat Panda, Volkswagen Polo, Toyota Yaris) való méretben az Adac 15 különböző téli gumiabroncsot vett górcső alá. Az eredmények szép nagy szórást mutatnak: 3 jó (“különösen ajánlott”), 9 megfelelő (“ajánlott”), 1 elégséges (“feltételesen ajánlott”), és 2 elégtelen (“nem ajánlott”).

A 3 éllovas egyaránt a prémium szegmensből került ki. Általánosságban mindannyian kiemelkedőt nyújtottak, a köztük lévő különbséget az képezi, hogy gyártóik más-más képességekre helyezték a fő hangsúlyt. A Michelin Alpin A4 száraz és vizes úton való teljesítményével, valamint kopásállóságával tűnik ki. A Continental ContiWinterContact TS 800 különösen havon lenyűgöző, vizes úton is kiemelkedő, és rendkívül üzemanyag takarékos; a Pirelli W190 Snowcontrol meggyőzően kiegyensúlyozott.

A középmezőnyben 9 modell végzett. Ezek mind megfelelően vizsgáztak, ezért az Adac ajánlja őket, elsősorban is azokat, melyek csak egyetlen területen mért gyengébb eredmény miatt csúsztak le az élről. (Goodyear Ultra Grip 8, Barum Polaris 3, Semperit Master-Grip, Sava Eskimo S3 +, Marshal I’ZEN MW 15, Vredestein Snowtrac 3)

A Goodyear Ultragrip 8 egyébként vizes úton az összes induló közül a legkiválóbb volt, egyedül havon tanúsított némileg rosszabb teljesítményt. A többi felsorolt modell szárazon mutatott kisebb hiányosságokat, kivéve a Semperit Master-Gripet, amelynek a kopásállóságot leszámítva minden szempontból helye lett volna a legjobbak között.

A középmezőny további szereplőinél (Dunlop SP Winter Response, Firestone Winterhawk 2 EVO, Hankook W442) több olyan terület is akadt, ahol nem tudták hozni a legjobbakhoz illő formát. A Dunlop SP Winter Response például sem száraz, sem havas úton nem volt elég meggyőző, emellett viszonylag alacsony kopásállósága sem tette lehetővé, hogy az élbolyban végezzen.

Egy abroncs volt (GT Radial Champiro WinterPro), amelynek havas produkciója csak “elégséges” minősítésre volt elég, e téren mutatott jelentős hiányosságait nem ellensúlyozhatta az, hogy üzemanyag-takarékosságban az egész mezőnyt lekörözte.

A kisebb méret képviselői közül az Adac 2012-es téligumi tesztjén ketten buktak meg: a kínai Effiplus Epluto I, és az Ukrajnából származó Premiorri ViaMaggiore. Ezeknek vizes úton óriási problémáik akadtak, emiatt használatuk nem ajánlott.

Az következő összefoglaló táblázat kisebb megszorításokkal a 165/70 R14 méreten kívül a szomszédos méretekre is érvényes, azaz a 155/70 R 14-re és a 175/70 R 14-re.
.

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb
Az eredeti teszt elérhető itt : ADAC

Mit javasol az Adac a gumiabroncsok más-más tulajdonságait előnyben részesítő vásárlóknak?

  • Kiemelkedő tulajdonságok havas úton:
  • Continental TS 800, Vredestein Snowtrac Semperit Master-Grip
  • Kiemelkedő tulajdonságok vizes úton:
  • Goodyear Ultra Grip 8, Michelin Alpin A4, Continental TS 800
  • Alacsony üzemanyag-fogyasztás:
  • Continental TS 800, Goodyear Ultra Grip 8
  • Kiemelkedő kopásállóság:
  • Michelin Alpin A4
  • Minden téren nagyfokú kiegyensúlyozottság:
  • Continental TS 800, Michelin Alpin A4, Pirelli Winter 190 Snowcontrol

  • Alacsony zajszint:
  • Firestone Winterhawk 2 EVO

    205/55 R16 téli gumik

    A középkategóriás autók (pl. Audi A3, Mercedes C-osztály, az Opel Astra, VW Golf) jellemző méretében 16 modellt teszteltek. A beható vizsgálat eredményeként 5 jó (“különösen ajánlott”), 10 megfelelő (“ajánlott”), és mindössze 1 elégtelen (“nem ajánlott”) értékelés született; nyugodtan mondhatjuk tehát, hogy ebben a szegmensben a jóféle téli gumik választéka viszonylag széles
    A “jó” minősítést elért, és ezért különösen ajánlott téli gumiabroncsok egytől-egyig dicséretesen kiegyensúlyozottak, sőt, némelyek közülük még valamilyen kimagasló részteljesítménnyel is büszkélkedhetnek. Míg a Continental Winter Contact TS 850 és a Michelin Alpin A4 kiváltképp havon és jégen csillogtatta meg képességeit , addig a Goodyear Ultragrip 8 különleges erőssége a vizes út. A Continental TS 850 más szempontból is kiemelkedik a mezőnyből: alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően szembetűnően üzemanyag-takarékos és kopásálló. A Dunlop SP Winter Sport 4D-t és a Nokian WR D3-at egyenletesen színvonalas teljesítményük repítette a csúcsra.

    A “megfelelő” minősítésű, tehát Adac által ajánlott téli gumik között 10 versenyző végzett. A népes csapatot a halknak amúgy nem nevezhető Bridgestone LM32 vezeti, amely vizes úton mindössze egyetlen tizeddel maradt el a “jó” értékelés eléréséhez szükséges ponthatártól.

    A csoport további tagjai közül ki több, ki kevesebb területen szerepelt némileg gyengébben, így landolva végül a középmezőnyben.

    Részeredményeikért feltétlenül érdemes átbogarászni a táblázatot! Enélkül könnyen abba a félreértésbe eshetsz, hogy az összesítő táblázatot a szó szoros értelmében vett rangsornak tekinted, holott nem kifejezetten az, soha nem is szánták annak. Az Adac tulajdonképpen csak egy halomba gyűjti az szereplésük alapján azonos kategóriába sorolható gumikat, a rangsort pedig a részterületeket is figyelembe véve, saját preferenciáid alapján majd te felállítod magadnak. A teszt egyértelműen csupán abban foglal állást, hogy mi az, amit egyáltalán nem érdemes megvenni. (elégséges ill. elégtelen besorolású abroncsok)

    Nagyobb méretben egyetlen abroncs hullott ki a rostán, a Syron Everest 1, amit vizes úton való súlyos gondjai miatt az Adac szakemberei senkinek nem ajánlanak. ( Syron: németországi központú cég, 2005 óta van jelen az európai piacon, a gumikat Koreában gyártatják.)

    Az alábbi összefoglaló táblázat a 205/55 R16 méreten kívül a szomszédos méretekre is vonatkozik, azaz a 195/55 R 16-ra és a 215/55 R 16-ra.


    Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb
    Az eredeti teszt elérhető itt : ADAC

     

    Mit javasol az Adac a gumiabroncsok más-más tulajdonságait előnyben részesítő vásárlóknak?

  • Minden téren nagyfokú kiegyensúlyozottság:
  • Continental
    ContiWinterContact TS 850, Michelin Alpin A4, Dunlop SP Winter Sport 4D, Goodyear Ultra Grip 8, Nokian WR D3


  • Kiemelkedő tulajdonságok havas úton:
  • Continental Conti Winter Contact TS 850, Michelin Alpin A4


  • Kiemelkedő tulajdonságok vizes úton:
  • Goodyear Ultra Grip 8


  • Alacsony üzemanyag-fogyasztás:
  • Continental TS 850


  • Kiemelkedő kopásállóság:
  • Continental TS 850, Michelin Alpin A4

    205/55-16


    Az eredeti teszt elérhető itt : ADAC


    A cikk eredeti forrása:http://gumibiznisz.hu

     

     
     
     

    Fel

    emelő emelő emelő auto